Social media tips & trucs voor bedrijven

Blogs, Uncategorized, Webinars

socialmedia

Deze blogpost is tot stand gekomen na het bekijken van deze webinar over social media.

Social media: een van de handigste tools om in contact te komen met (potentiële) klanten. Daarnaast is het gebruik ervan grotendeels kosteloos en kun je gemakkelijk en snel een grote groep mensen tegelijk bereiken. Bovendien kun je via social media de dialoog aangaan met de consument. Maar niet alleen voor business to consumer is social media interessant, ook in de B2B omgeving liggen er kansen.

Post niet lukraak

Als je als bedrijf actief wilt worden op sociale media is het van belang dat je hier eerst goed over na denkt. Een social media plan is daarom ook aan te raden, dan niet essentieel. Bedenk goed van welk medium je gebruik wilt gaan maken. Uit onderzoek van Marketingfacts blijkt dat mensen van 21 jaar en ouder zich het meest bevinden op Facebook, gevolgd door Youtube. Maar past dit ook het beste voor jou bedrijf?

LinkedIn is onmisbaar

Het platform is online sinds 2003 en bedoelt als zakelijk netwerk. Inmiddels zijn maar liefst 4 miljoen Nederlanders geregistreerd op de website.

LinkedIn is een handige tool om je diensten of producten te promoten, maar heeft nog veel meer voordelen. Zo kun je via het platform gemakkelijk nieuw talent werven, huidige werknemers tonen of recent nieuws onder de aandacht brengen.

Tips voor een sterke LinkedIn bedrijfspagina

Ten eerste is het belangrijk dat je een goede omschrijving maakt van het bedrijf. Deze bedrijfsbeschrijving moet alle zaken omvatten, een paar voorbeelden hierin zijn: type, omvang, locatie en branche. Vergeet ook niet een logo toe te voegen. Beheer niet in je eentje deze pagina, maar doe dit met meerdere mensen. Op deze manier kun je met een select groepje personen reageren op andere berichten. Voeg aan je LinkedIn bedrijfspagina je eigen producten en diensten toe. Vraag naar aanbevelingen en plaats updates. Gebruik tenslotte de statistieken die je krijgt bij je bedrijfspagina. Deze leveren waardevolle informatie op over jou doelgroep. Wat vind de doelgroep belangrijk op je pagina, waar wordt op geklikt, wat wordt minder belangrijk gevonden.


Eduvision. (2010, May 11). Social Media Webinar. Retrieved from http://www.slideshare.net/eduvisiontraining/social-media-webinar-4048020

Eduvision. (2014, January 7). Social media webinar [Video file]. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=J_OVjcFRcX0

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s